Dolar 33,0372
Euro 35,9878
Altın 2.559,61
BİST 11.064,85
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 31°C
Parçalı Bulutlu
İstanbul
31°C
Parçalı Bulutlu
Cts 31°C
Paz 32°C
Pts 33°C
Sal 34°C

Cult of the Lamb’ın Yapılışı: ‘Tasarım, Oyuncuyu Kötü Olmaya Teşvik Etmeye Odaklanıyordu'”

Cult of the Lamb’ın Yapılışı: ‘Tasarım, Oyuncuyu Kötü Olmaya Teşvik Etmeye Odaklanıyordu'”
REKLAM ALANI
4 Temmuz 2024 05:51 | Son Güncellenme: 4 Temmuz 2024 09:33
112

Tipik bir koşu tabanlı zindan tarayıcısında, belirli noktalarda ilerlemeniz, bir tırmanma kancası veya duvarları yıkan bir bomba gibi bir araç kazanana kadar engellenir. Cult of the Lamb’da tek bir bumerang veya çift zıplama bile açmıyorsunuz. Bunun yerine, daha çekici orman yaratıklarını beyinlerini yıkayarak bağlılığa alıştırıyorsunuz, sonra onları karanlık güç için feda ettiğinizde daha iyi bir yere gideceklerine ikna etme yeteneğini açıyorsunuz.

Belki daha iyi bir karşılaştırma, balçık canavarlarla dolu bir madene sahip olan Stardew Valley’dir. Yine de, Stardew’un vurgusu çiftliğiniz ve ev hayatınız üzerindedir. Zindanı sadece ekstra kaynakları hasat ettiğiniz bir yerdir. Cult of the Lamb bunu tersine çevirir. Zindanlarda gezinmek asıl meseledir ve ana üssünüz – takipçilerinizi sonunda çiftçilik yapmaları için eğittiğiniz bir tarikat merkezi – canavarları öldürmede daha iyi olmanız için geliştirmeler kazandığınız yerdir. Stardew Valley bir haçsa, Cult of the Lamb onu ters çevirir. Sonra onu bir sıra kafatasının yanındaki bir kalem kutusuna çizer.

ARA REKLAM ALANI

“Tasarımın çoğu oyuncuyu kötü olmaya teşvik etmeye çalışıyordu,” diye açıklıyor Avustralyalı bağımsız stüdyo Massive Monster’ın yaratıcı yönetmeni Julian Wilton. “‘Sen git! Git kötü ol!’ diye açıkça söylemeden. Ama şöyle, ‘Hey, eğer bu adamı feda edersen, bir sürü deneyim kazanacaksın ve seviye atlayabilirsin. Ya da başka bir şekilde yapabilirsin ama bu en hızlı yol olacak. Yani, bilirsin, kötü olmak istiyorsan bu sana kalmış.’ İşte yapmaya çalıştığımız şey bu.”

Cult of the Lamb, Animal Crossing: New Horizons ve onu çevreleyen uzun süreli coşkunun oyuncuların zihninde hala taze olduğu 2022’de çıktı. Animal Crossing, sevimli estetiğine rağmen, oyuncuların belirli bir köylüden hoşlanmadıklarına karar verip, taşınana kadar evlerinin önünde bir ağ veya çitle vurduğu bir oyundu. Oyuncuların, Cult of the Lamb tasarımcılarının takipçilerine kötü davrandıklarını ima eden şeytani fısıltılarına boyun eğmeleri şaşırtıcı değil. Wilton, “Oyuncular bunu yapacaktır,” diyor. “Genellikle hoşlanmadığınız birileri olur. Sanırım bu yüzden işe yarıyor. Bu adamı sevmiyorum. Ondan kurtulun.”

Wilton ve Massive Monster’ın diğer çekirdek üyelerinin Flash oyunlarında bir geçmişi var, bu da oyunlarının sevimli sanatı grotesk temalarla bu kadar ustaca birleştirmesinin bir nedenini gösteriyor. Dead Baby Dressup veya Panda Tactical Sniper gibi Newgrounds/Kongregate/Armor Games dönemi Flash oyunları veya binlercesi sevimli iğrençlik için bir şablon sağladı. 

“Flash oyun işlerini yaptığımızda zirvedeydik, gerçekten patlama yaşıyorduk,” diyor Wilton. “Diğer yönetmenlerden biri olan Jay [Armstrong], bir tür savaş oyunu yaptı ve ben de onu aldım, tüm görselleri değiştirdim ve sonra 20 bin dolara yeniden sattım. Bunu birkaç haftada yaptım. Oldukça kazançlıydı ve iyi bir miktar kazanabiliyordunuz ve ben çok gençtim.”

(Görsel kredisi: Devolver)

On yıl içinde Flash oyun pazarının dibi düştü. Massive Monster konsol ve masaüstü oyunlara yöneldi ve Steam’de The Adventure Pals ve Never Give Up adlı birkaç platform oyunu yayınladı. İlki mütevazı bir başarıydı, ikincisi ise pek de değil.

“Flash oyunlarında, çoğu biraz daha fazlaydı – olgunlaşmamış değildi, ama hikayeyi çok fazla düşünmüyordunuz veya oyun bir yumurta veya benzeri bir şeydi,” diyor Wilton. “Steam’deyseniz ve pazara girmeye çalışıyorsanız ve insanlardan bir şey için para alıyorsanız, insanları heyecanlandıracak bir şey yapmalısınız. Sadece bir yumurtadan ziyade. Yani, bence o yumurta oyunu gerçekten iyi iş çıkardı. Bilmiyorum.”

O noktada, Massive Monster birkaç farklı yöne gidebilirdi, ancak yumurtalarını bir sepete koyup premium indie oyun modelinde bir deneme daha yaptılar. Wilton, “Neredeyse hiper-gündelik mobil oyunlar yapıyorduk,” diyor. “Neredeyse bir Steven Universe lisanslı oyun yapıyorduk. Temel olarak Adventure Pals’tan sonra, büyük bir başarı elde edemediği ve Steam oyunları, masaüstü/konsol oyunları çok riskli ve çok fazla iş gerektirdiği için, biraz daha sürdürülebilir gelir elde etmek veya benzeri başka yollar arıyorduk; şirketi biraz daha profesyonel bir şekilde yönetmek için. Ancak riski aldığımız için mutluyum.” 

(Görsel kredisi: Devolver)

Tanrı oyunu

Cult of the Lamb, ön yapım aşamasında birçok değişiklikten geçti, başlangıçta uçan bir balinanın sırtında yaşayan ve kaynaklar için tehlikeli bir ortama inmek zorunda kalan insanlarla ilgili bir oyundu. Bir noktada kendi inananlarını yiyebilen bir tanrıyla ilgiliydi ve sonra kendi Cehennemini inşa etmeye çalışan bir iblisle ilgiliydi. Bir kısmı zindan taraması, bir kısmı üs inşa etme olan bir oyunun temel fikri oradaydı, ancak bunun kesin ifadesi geç ortaya çıktı. Cehennem aşamasında, ekip insanlara işkence etmekten hoşlanmadıklarını ve nazik olma seçeneğine sahip olmayı tercih ettiklerini fark ettiler – ya da isterlerse onlara işkence edebilirlerdi.

Oyuncuyu bir tarikatın karizmatik lideri olarak seçmek her şeyin yerli yerine oturmasını sağladı. Takipçilerinizle onlara güzel yemekler pişirerek ve yatak odalarını iyileştirerek ilgilenebilir veya daha çok hoşunuza gidiyorsa onlara bir kase kaka yedirebilirsiniz. 

(Görsel kredisi: Devolver)

Cult of the Lamb da karantina sırasında geliştirildi, bu belki de bazı garip unsurlarını açıklamaya yardımcı oluyor. Wilton, “Başka yapacak bir şeyimiz yoktu,” diyor, “Bu yüzden, üzerinde çalışsam iyi olur dedim. Ama belki karanlık temaların bir kısmı da bundan kaynaklandı, sadece çok fazla korku filmi izlemek, sıkılmak ve, bilirsiniz, o dönemde varoluş korkusu.”

Wilton, geliştirmeyi “oldukça yinelemeli” olarak tanımlıyor. Bir hükümet hibesi için başvuruda bulunmak üzere ilk demo yapıldı ve bu, butik bağımsız plak şirketi Devolver Digital’e götürmek için yeterince cilalanarak harcandı ve bu da bir sözleşme teklif edecek kadar etkilendi. Wilton, “Sanırım onlarla üç yıllık bir üretim programımız vardı,” diyor, “ama dört yıla çıktı. Bu kanlı oyunları yapmak çok uzun sürüyor, söylüyorum.”

(Görsel kredisi: Devolver)

Hayvan Çiftliği

2022’nin ortasında, Cult of the Lamb’in bir Steam Next Fest demosu herkesin en iyi Next Fest demoları listesinde yer almaya başladı . Muhteşem müzik ve animasyonlu bir fragman ilgiyi artırmaya yardımcı oldu ve bunu hoş bir şekilde şaşırtıcı sayıda ön sipariş izledi. Wilton, “Steam demosunun, o çıkış penceresinden hemen önce istek listelerini yükseltmeye çok yardımcı olduğunu düşünüyorum,” diyor. “Bence bir lansman stratejisi olarak heyecanı artırmak için çok iyi çalıştı, ancak o zaman insanların piyasaya çıkana kadar o kadar uzun süre beklemesine gerek kalmıyor.” 

Yine de stüdyo, Cult of the Lamb’in piyasaya sürüldüğü ilk haftada bir milyonun üzerinde birim satarak bu kadar iyi satmasını beklemiyordu. Wilton, “Sanırım kulaktan kulağa yayılan söylentiler kesinlikle bunda yardımcı oldu,” diyor. “Oyunun tasarımının büyük bir kısmı, çok sayıda türü olan karmaşık bir oyun olmasına rağmen, iletişimi mümkün olduğunca basit hale getirmenin yollarını düşünmekti.”

Çok fazla şey oluyor, takip edilmesi gereken inanç ve bağlılık gibi birden fazla teknoloji ağacı ve kaynak, ayrıca başa çıkılması gereken hastalıklar ve verilmesi gereken vaazlar var. Bu, zindanların kısa tutulabileceği, hafif öğünlerin, yerleşkede sizi bekleyen görevlerde bol miktarda atıştırmalık çeşidiyle desteklenebileceği anlamına geliyordu. “Uzun oyunları pek sevmiyorum,” diyor Wilton. “Bence gerçek zindan içeriği, eğer gerçekten iyiyseniz muhtemelen oldukça hızlı bir şekilde oynayabilirsiniz. Ancak istediğiniz şeyi yapmak için çok zaman harcadığınız için – takipçilerim aç, ben de bununla uğraşmak için zaman harcarım – sonunda çok zaman alıyor. Bunun böyle olmasından gerçekten mutluyuz.”

(Görsel kredisi: Devolver)

Cult of the Lamb’in başarılı bir şekilde yayınlanmasının ardından, Massive Monster önemli güncellemelerle desteklemeye devam etti. Don’t Starve ile bir geçiş oldu , 3D bir düzlemde ürkütücü sevimli 2D karakterleri Cult of the Lamb’in sanat stilini haber veriyordu, seks güncellemesi , umarım sosyal medya yöneticisine mükemmel bir şekilde tanıtım yaptığı için zam verildi ve 2024’ün sonlarında, co-op .

Lansman sonrası destek, başarılı lansmanın ardından ekibin koordine etmek için uğraşması gereken bir şey değildi, ancak Devolver Digital’in yayıncı olarak sözleşme imzaladığı andan itibaren planın bir parçasıydı. “Aslında bunu ben de dahil ettim, çünkü ben de biraz iş adamıyım,” diyor Wilton. “Oyun başarısız olursa diye Devolver anlaşmasına bunu dahil edeceğim gibi düşündüm.”

Julian Wilton , 11-13 Ekim tarihleri ​​arasında düzenlenecek PAX Australia etkinliğinin bu yılki Hikaye Zamanı Konuşmacısı olacak . Mark Meer de konuk olacak.

REKLAM ALANI
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.